زیلو

زیلو

Zilo
زیلو

زیلو

Zilo

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات در فروش خدمات نوین آن

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات در فروش خدمات نوین آن

در واقع مسأله اصلی این است که آیا تبلیغات بانک صادرات توانسته میزان فروش خدمات نوین این بانک را افزایش دهد یا خیر؟


مشخصات فایل
تعداد صفحات230
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات در فروش خدمات نوین آن 

 
 
پیشگفتار
سیر تحولات و تکامل ارتباطات در بستر تاریخ همچنان زندگی انسان ها را دچار تحول و تغییرات شگرفی نموده است. در دوره ما قبل تاریخ، ارتباطات جنبه دیداری و شنیداری داشت و انسانها با صدای طبل و یا برافروختن آتش یکدیگر را خبر می کردند و ارتباطات چهره به چهره و ایمایی و اشاره ای بود. بعد از طی مدت زمانی و سپری مرحله اول، اختراع خط و کتابت و سپس اختراع ماشین چاپ در دوره دوم، تحول عظیمی در تبادل دانستی ها ایجاد کرد و تمدن شفاهی دوره قبل را به تمدن خطی یا بصری مبدل نمود. اختراع چاپ موجب بسط و رواج انقلاب در عرصه اطلاعات و فرهنگ نوشتاری و ساختار آموزشی گشت و به دنبال آن ندای استقلال و مهین پرستی طنین افکن گردید. 
 
در دوره کتابت و با اختراع صنعت چاپ توسط (گوتنبرگ) آلمانی، اندیشمندان و نخبگان قلم فرسایی نمودند و کسانی چون (جان میلتون) ، (میرابو) ، (جان لاک) ، (منتسکیو) ، (ژان ژاک روسو)  و (دانته) علیه ظلم و جور خاندان سلطنتی و نظام فئودالی به پا خاستند. همگام با این تحولات، اروپا صحنه کشمکش ها و درگیری های خونین شد، از جمله جنگهای سی ساله بین کاتولیزم سنتی اروپا و پروتستانتیزم. اروپا از سال 1618 تا 1648 صحنه خون و آزادی بود تا این که بالاخره نهضت پروتستانتیزم به رهبری لوته برکاتولیزم کلیسایی سلطه یافت و به دنبال آن انقلاب صنعتی و انقلاب علمی به وجود آمد و علوم اثباتی (پوزیتویزم) در مباحث تجربی و آکادمیک دوره (اسکولاستیک) رواج پیدا کرد و تعلیم خشک قرون وسطایی و کلیسایی را پایان بخشید و وارد مرحله (رنسانس) یا (تجدید حیات علمی) شد.
 
با پیدایش روزنامه، فن روزنامه نگاری به اوج خود رسید، به طوری که انقلاب انگلستان (9-1688) و انقلاب کبیر فرانسه (1789) و جنگهای استقلال طلبانه امریکا علیه سیستم قیمومت و جنگهای جمهوریخواهان اسپانیا علیه نهضت فالانژیزم و (ژنرال فرانسیسکو فرانکو) با خاندان سلطنتی ادامه یافت. مطبوعات در این دوره حافظ دموکراسی و آزادی بیان بودند و در مقاطع بحرانی همانند جنگهای اول و دوم جهانی و جنگ ویتنام نقش مؤثری در افشاگری و دفاع از حقوق بشری و مردم داشته اند.با اختراع رادیو توسط (مارکنی) ایتالیایی و (پوپوف) روسی، تحول عظیمی در رسانه های جمعی به وجود آمد و این اختراع قرن بیستم، مطبوعات را به فکر رقابت انداخت.
 
با اختراع رادیو و تلویزیون، ارتباطات شخصی به ارتباطات جمعی یا توده ای تبدیل شد.با شروع دوره چهارم، سیر تحولات و تکامل نرم افزارها و سخت افزارهای سیستم های ماهواره ای، ویدئو، ضبط صوت، کامپیوتر، صنایع مخابراتی و الکترونیکی و تکنیکهای مدرن سینمایی و فیلم سازی، ارتباطات جمعی یا توده ای را به شکل ارتباطات فردی تبدیل کرد.به عبارتی دیگر فرد، دارای تمایلاتی جدا از جمع گردید و به سوی تمایلات فرد گرایانه راه پیدا کرد. البته در این دوره، ارتباطات توده ای از بین نمی رود اما تعیین کننده تمام نیازهای افراد نیست. 
 
ایجاد شبکه های اطلاع رسانی از طریق اینترنت، تله ماتیس و انفورماتیک زمان و مکان و مرزهای جغرافیایی را حذف نمود و قدرت روزافزون این شبکه ها توسط کشورهای بلوک غرب و ابرقدرتها جهت سیطره جهانی به شبکه های سلطه گری و نفوذ در حاکمیت دیگر کشورها و نفوذ در زندگی شخصی و خصوصی افراد تبدیل گشت. به طوری که سازمان حقوق بشر و یونسکو با برپایی کنفرانسهای متعدد در جهان، مفادی را برای پیمان حریم قانونی کشورها و مصونیت با یکدیگر به امضاء رساندند. 
 
امروز در عصر جهانی شدن، جهان به صورت دهکده ای جهانی پی در پی کوچک تر شده است.امروزه استقرار ماهواره ها در فضا و فن آوریهای نوین ارتباطی مورد بحث اندیشمندان و صاحبنظران وسایل ارتباط جمعی قرار گرفته است و نظرات ایشان راهگشای پیامدهای تحولات زندگی نوع بشر در مواجهه با ابزار وسایل ارتباط جمعی شده است. همچنین مکتبهای گوناگونی را ایجاد نموده است و پیامدهای منفی آن که به صورت امپریالیزم فرهنگی و امپریالیزم خبری با استفاده از آژانس های غول پیکر جهانی مطرح شده، آغازگر مباحث جدی و نظریات بی شماری گشته است). (رزاقی، 1381 : 103)
 
 
کلمات کلیدی:

تبلیغات

بازاریابی

خدمات بانکی

تبلیغات اثربخش

تبلیغات تلویزیونی

خدمات نوین بانک صادرات

 
 
مقدمه
تبلیغات یکی از موضوعاتی است که امروزه تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و در ارتباط هستند و از آن تأثیر می پذیرند. پدیده تبلیغ بعنوان یکی از اجزای مؤثر جامعه نقش اساسی در ایجاد و بالفعل کردن نیاز دارد. کار کرد جدید این پدیده تولید نیاز یا به عبارتی آشکار ساختن نیازهای نهفته ای است که افراد در وضعیت فعلی به آن توجهی ندارند.تبلیغات به شیوه نوین در اوایل قرن 20 و با تغییرات بازار شکل گرفت. تا قبل از آن نقش اساسی تبلیغات تسریع توزیع کالاهای مصرفی بود که منحصراً توسط گروه معدودی از تولیدکنندگان شناخته شده به کار گرفته می شد. تدریجاً نیاز به تبلیغ برای آگاه ساختن مصرف کنندگان از وجود و مزایای کالاهای مختلف اعم از صنعتی، مصرفی و خدماتی روز به روز افزایش یافت. آنچنانکه تافلر در کتاب فرهنگ مصرف کنندگان چنین پیش بینی و اظهار نظر کرده بود: ((چنان شود که ماشین بدون حمایت تبلیغ نتواند به حیات خود ادامه دهد)). 
 
امروزه این پیش بینی تافلر به عینیت انجامیده است.امروزه تبلیغات در سطح جهانی دیگر صرف آگهی نیست بلکه بیشتر نقش آن تفهیم اطلاعات در مورد خصوصیات کالا و خدمات می باشد. یکی از صنایعی که کاملاً وابسته به امر تبلیغات می باشد صنعت بانکداری است.تبلیغات بانکی در دنیا فعالیتی نسبتاً جدید است و سابقه آن به آمریکا، انگلستان و ژاپن در دهه 1960 بر می گردد. پس از دهه 1960 و با توجه به شرایط حاکم بر جهان و ایجاد وضعیت رقابتی بین بانکها تدریجاً بانکداران استفاده از تبلیغات بانکی را برای مصارف خدمات مالی خود به مشتریانشان و ترغیب آنها به استفاده از آن خدمات آغاز نمودند.
 
در ایران تبلیغات بانکی به شیوه نوین پیشینه چندان عمیقی ندارد. در دهه های گذشته بانکهای ایرانی برای جذب مشتری از همان شیوه های معمولی تبلیغاتی در مورد کالای مصرفی استفاده می نمودند اما به تدریج به لحاظ ویژگیهای خدماتی آن، از جمله ناملموس بودن تبلیغات به شیوه قدیم دچار مشکلاتی گردید. زیرا برخی از خدمات بانکی را بدون عرضه آنها نمی توان نشان داد و دیگر آنکه تبلیغ متکی به تصویر است و بیشتر خدمات بانکی ویژگی ملموسی برای نشان دادن نداشتند.امروزه به دلیل رقابت شدید بانکی و مشابهت های موجود در فعالیتهای آنان هر بانکی سعی در معرفی خدمات جدید خود – که تلاش دارد تا مطابق با خدمات استاندارد جهانی باشد – را بعنوان خدمتی برتر عرضه می دارد و سعی می کند از طریق ارایه تبلیغات به خصوص تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری را در بازار به خود جلب نماید.
 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار 2
 
فصل اول :کلیات تحقیق 5
مقدمه 5
1. 1. تعریف و بیان موضوع تحقیق 9
1 .2. ضرورت انجام تحقیق 11
1 .3. اهداف تحقیق 11
1 .4.سئوالات تحقیق 12
5.1 فرضیه‌های تحقیق 12
1 .9. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده: 12
نتایج مورد انتظار پس از انجام تحقیق: 13
محدودیت ها و موانع تحقیق: 13

1 .12 تعریف عملیاتی از رسانه اثرگذار 13

1 .13. تعریف عملیاتی از تبلیغات اثربخش 14

1 .14. تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق: 15
 
فصل دوم:ادبیات تحقیق 15
مقدمه 15
بازاریابی 16

تعاریف بازاریابی : 16

خدمات و خدمات بانکی 20
درباره خدمات بانکی دو ویژگی دیگر نیز به این ویژگیها اضافه می شود که عبارتند از: 21
1- ناملموس بودن (intangibility): 21
2- تفکیک ناپذیری (inseparability) 22
3- غیرقابل ذخیره بودن (inventory): 23
4- ناپیوستگی (inconsistency): 23
5- مسئولیت امانتداری : 24
6- جریان دو طرفه اطلاعات 25
تبلیغات 35

تعاریف تبلیغات: 36

بودجه تبلیغات: 49
1- مزایای تبلیغات تلویزیونی: 52
2- معایت تبلیغات تلویزیونی: 52
ارزیابی : 53
تکنیک کریسپ: 61
تکنیک ترغیبی (داگمار) (Persuasive) : 62
معرفی مدل پیشنهادی و اجزای آن: 66
شرکتهای تبلیغاتی: 67
مصرف کننده و عموم مردم 70

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران 75

از دید شرکتهای تبلیغاتی: 75
خصوصیات تلویزیون 79
اخبار و امور عمومی 83
ارزشهای اجتماعی 83
مقدمه مطالعات انتقادی 102
تلویزیون و مذهب 105
تصویر محوری در برابر کلام محوری 106
تلویزیون و خانواده در ایران 107
به سوی یک ترکیب 114
نتایج 119
اثرات وسایل ارتباط جمعی: 120
اثرهای تجربه مصنوعی: 127
اثرهای خشونت تلویزیونی: 128
الگوی اثرهای قدرتمند: 130
ارتباط 132
وظایف وسایل ارتباط جمعی : 155
مخاطب 156
ج- دسته بندی مخاطبان: 182

مخاطب و شیوه استفاده از رسانه 188

اقناع و متقاعدسازی مخاطب 200

تاریخچه بانک صادرات ایران 225

 
فصل سوم: روش تحقیق 227
1 .5. قلمرو تحقیق 227
1 .6. جامعه آماری 227
1 .7. نمونه آماری و روش نمونه‌گیری 227
1 .8. روش تحقیق 227
1 .8. 1. روش‌های گردآوری اطلاعات 228
1 .8. 2.روش تحلیل اطلاعات 228
1 . 8. 3. روش سنجش 228
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود